Anmeldelse: Nokia Lumia 640 XL

Meget belejligt har jeg fået lov til at teste den helt nye Lumia 640 XL telefon. Det er nemlig sådan, at min egen godt og vel er død. Noget med at have tabt den lidt for meget og et barn, der også låner den i ny og næ. De kan holde til meget, men ikke alt.

Derfor er jeg rigtig glad for at være en del af Lumias testpanel. Tilbage i foråret deltog jeg i et helaftensarrangement med Lumia 640 XL, hvor jeg fik lov at teste de mange funktioner. Det er dog begrænset hvor meget man kan lære en ny telefon at kende på 4 timer, så derfor har jeg nu haft den en lille måned og er klar med en anmeldelse. Fokus vil især være på kameraet, da jeg jo bruger det til dagligt og derfor har brug for et der tager gode kvalitetsbilleder.

Kameraet og redigeringsmuligheder

Telefonen har et sindsygt godt kamera. Nok det bedste på markedet. Modsat andre telefoner, er både hovedkameraet samt det frontvendte kamera af høj kvalitet med henholdvis 13 megapixel på hovedkameraet og fuld HD 5 megapixel på det frontvendte kamera. Det kan måske være svært at forholde sig til tal, men på godt dansk er det lig med høj kvalitet 😉

Redigeringsmulighederne er også mange via de medfølgende App’s. Du kan både redigere direkte i kameraet men også i Lumia Selfie & Lumia Creative Studio. Her er det muligt at justere lys, skygger, indstille klarhed og andre effekter, der gør at billedet står helt skarpt. Du kan også gøre dine øjne større, dit ansigt smallere, lægge filtre på og meget andet.

^^ Kan I se forskellen på før og efter? Det tror jeg vidst nok man kan 😉

Udseende og design

Telefonen er stor, men det er jeg vant til med min tidligere telefonen. Det gør også at opløsningen er god og netop perfekt til at tage de lækre billeder. Derudover kommer telefonen i mange farver, så du netop kan tilpasse det dit humør og behov.

Styresystem og App’s

Styresystemet er anderledes end jeg var vant til, men det gik rigtig hurtigt med at lære det at kende. Det er Microsoft der står bag, hvilket gør det genkendeligt for dem der har Microsoft som styresystem på deres computer. Man skal dog lige være opmærksom på udbuddet af App’s. De fleste er der, men de kan godt fungere anderledes end man er vant til. Som alt andet er det ren tilvænning.

Pris og tilgængelighed

Det bedste ved det hele er, at telefonen er meget overskueligt prismæssigt. Hvis du ligesom jeg nægter at ligge mange tusinde kroner for en smartphone, er det her et rigtig godt bud. Med en gennemsnitspris på 1.899 kr. er det meget overskueligt. Jeg er glad for der endelig er kommet en spiller på banen, der kan presse priserne lidt ned men samtidigt ikke går med kompromis med kvaliteten. Telefonen er især for dig, der foretrækker store skærme og et kamera der bare spiller.

Jeg kommer til at udlodde en tilsvarende telefon til en heldig læser. Så følg med i næste uge, hvor du kan se hvordan du vinder den helt nye Lumia 640 XL 🙂

Bloglovin

// I samarbejde med Lumia 640 XL