Hvordan tjener bloggere penge? Podcast afsnit 2

Podcast

Jeg er SÅ glad for I har taget så fint imod vores nye podcast. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at vi flere gange i forløbet var klar til at give op. ALT gik galt. Teknik, valg af navn, uploadning etc. Alt der kunne gå galt, gik galt, men vi nægtede at smide det hele væk. Også selvom vi var usikre på det overhovedet vil fungere eller om folk gad at høre på os.


Vores nye podcast, Coffee and Kale, og en snak om hvordan vi tjener penge


Når man driver en blog som forretning, og gerne hele tiden vil forbedre sig, gør man sig naturligvis nogle tanker om det personlige brand. “Vil et podcast gavne os som bloggere eller kan det give bagslag“? Men jeg tør godt sige, at vi skal stole mere på vores mavefornemmelse og gøre mere af det, som faktisk gør os glade.

At optage og lave vores podcast er klart én af de ting. Ikke mindst fordi jeg anser Michelle som en veninde nu. Det er hyggeligt og lærende at have de snakke, og jeg går altid derfra med en masse tanker, idéer og ny inspiration.

[soundcloud url=”https://api.soundcloud.com/tracks/305114324″ params=”color=57955d&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false” width=”100%” height=”166″ iframe=”true” /]

I dagens afsnit bliver I præsenteret for en snak om hvordan vi som bloggere tjener penge. Kan det overhovedet lade sig gøre, at vælge blogvejen som karriere, og hvordan forløber det? Er det kun sponsorerede indlæg eller ligger der mere bag? Hvem forhandler de her aftaler og hvad synes vi selv fungerer bedst?

Ligesom i sidste uges afsnit (som I kan høre her), er det en snak for en snak. Det er meget afslappet og med kaffe i hånden – præcis som hvis vi mødtes hvilken som helst anden dag over en kaffe. Vi håber I  bliver klogere på vores hverdag, som selvstændige, og hvordan det fungerer. I er også altid velkomne til at komme med idéer eller forslag til nye emner, som vi skal tage op. Hele formatet er jo stadigvæk meget nyt for os.

Podcast

Sådan henter du vores Coffee and Kale podcast ned på din smartphone

Du kan selvfølgelig høre podcastet direkte i blogindlægget ved at klikke play ovenfor. Men jeg vil anbefale dig, at hente Podcast app’en på din telefon (hvis ikke du allerede har den), og søge på Coffee and Kale. Så dukker vores podcast og forskellige afsnit op.

Her kan I abonnere, således afsnittet automatisk bliver hentet ned, hver gang vi smider et nyt op. I får direkte besked, og hvis man lytter til podcast i sin hverdag, er det her klart den smarteste måde at holde sig opdateret.

Vi kommer til at udgive fast hver mandag, således I kan starte jeres uge med et nyt afsnit, der kan sætte tankerne igang og give jer et personligt frirum.

Hvis I kan lide vores podcast, så husk endelig også at anmelde det i Itunes. Det vil betyde utrolig meget.

Rigtig god mandag!


P.S Husk også at følge med på min Instagram, hvor jeg deler små hverdagsøjeblikke, min Facebook-side, som jeg opdaterer hver eneste dag samt Snapchat (danica_chloe), hvor I virkelig kommer tæt på.

14 Comments
  1. I svare jo ikke engang på hvordan man tjener penge 😂 Husk lige at skrive hvad overskriften handler om. Det hele går op i jeres kaffe & kale.

    1. Har du overhovedet hørt afsnittet? Vi stiller hinanden spørgsmålet “Hvordan tjener du penge på din blog”, og derefter svarer vi hver især hvordan vi hiver penge ind. I mit tilfælde freelance, sponsorerede indlæg, banner og affiliate.

      Men jeg er glad for du fik det godt fra morgenstunden med sådan en kommentar. Det må virkelig varme indeni. Ha’ en skøn dag fyldt med solskin og glæde på din vej ☀️🙃

  2. Godt podcast ✌️ Og sikke naturlige og dejlige, I begge er at lytte til. Stemmerne betyder jo alt på sådan et medie. Jeg er med Jer fra nu af 😊

    1. Skønt du synes det og er med. Naturlighed er vejen frem, men man er jo aldrig helt fan af sin egen stemme, så vi er glade for at høre det kan lyttes til 🙂

  3. Kæmpe respekt for Jeres arbejde. Har lige hørt nummer 2, og synes det er rigtig godt. Det føles lidt som om, man selv sidder “med”, så man får helt lyst til at blande sig, og stille yderligere spørgsmål 😉

    Apropos det anførte, så har jeg et spørgsmål/kommentar. I snakker om affiliate, og at I sjældent ser, at folk ikke følger reglerne. I den forbindelse vil jeg høre, om du ved, hvordan reglerne er i forhold til magasiner? Bliver så forarget når jeg læser fitliving efter de har har fået ny chefredaktør (ingen nævnt, ingen glemt 😉 ) Sjovt nok så er vedkommendes tidligere klienter en fast del af bladet ligesom de brands, som ve på blog/instagram, tidligere har reklameret for fylder en stor del af bladet. Selvfølgelig afspejler egne interesser, hvad bladet fyldes med. MEN! Hvis man i sin private “virksomhed” er sponsoreret via ét brand, er det så ikke ulovligt at reklamere for det i bladet… Eller skal det ikke i det mindste angives på en eller anden måde? Der er i hvert fald en gråzone i forhold til interesser, sådan som jeg ser det – mon det er helt op til Egmont?

    Lang smøre – men blev sgu så forarget…

    P.S. Har lavet en god anmeldelse på Youtube 😉

    1. Er helt enig Trine! Det skinner MEGET (lidt for meget) igennem hvem der sidder som chefredaktør. Der er jo direkt reklame til hendes egen bog..

      1. Lyder altså lidt problematisk. Der må i hvert fald være nogle interessekonflikter. Jeg må lige have fingrene i et af magasinerne, så jeg kan se det 🙂

    2. Dejligt. Det er lige præcis vores hensigt. At lytterne føler de sidder sammen med os, og selv har lyst til at byde ind. Derfor skal vi også have oprettet en Facebook side, hvor vi i fællesskab kan diskutere sager/emner og relevante eksempler, som du selv nævner 🙂

      Nu læser jeg ikke Fitliving, så jeg har ikke set de omtalte ting, men det lyder da 100 % problematisk. Et magasin er jo ikke en afspejlning af en enkelt persons præferencer, ligesom en blog er. Det bliver hurtigt meget indspist og snæversynet.

      I forhold til Magasiner, så jo, de hører under den samme lovgivning som bloggere. Men der er slet IKKE fokus på det, som der er på blogs. Som du selv nævner, så er tingene meget mere skjult, hvor der derimod bliver slået hårdt ned på en blogger, hvis de træder forkert. Jeg ved ikke hvorfor det er sådan, da det jo burde være ens for alle, men måske slipper de udenom, fordi de er mere skjult bag en stor mediekoncern, hvor en bloggere står frem med navn og ansigt?

      Derudover kan jeg slå fast, at 50 % af det du ser anbefalet i magasiner (og det gælder for størstedelen), er noget de har fået tilsendt gratis eller fået til et event. Det kan du bare ikke se i bladet. Derfor skal man altid have kritiske briller på, når man læser bladene. Og det kommer fra én som ellers elsker at læse magasiner 🙂

      1. Tak for det fyldestgørende svar. Det kan godt være, det hele tiden har været tilfældet, men pt. er det meget tydeligt for den almindelige læser, fordi vedkommende forinden tiltrædelsen som chefredaktør var en “offentlig” person, som i egen private virksomhed bl.a. reklamerede for Cheasy og SaySky – som har fremtrædende reklamer i bladet…

        1. Forstår godt det “står” ud – især hvis man har fulgt personen tidligere. Og hvis du har bemærket det, er du nok ikke den eneste læser, og så må man håbe der på et eller andet tidspunkt kommer et bredere fokus end eksisterende sponsoraftaler 🙂 Om ikke andet må Egmont få syn for sagen på et tidspunkt.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Translate